12 december 2011

tolfte december.
dagen för slaget vid tolvajärvi i finska vinterkriget. den första radiosändningen genomfördes. dagen då frank sinatra kom till världen och några miljoner medelålderstanter fick ännu en anledning att gå upp ur sängen på morgonen. dagen med nummer trehundrafyrtiosex varje år. alexander och alexis har namnsdag -
och jag konstaterar att mitt tolfte december har passerat utan några som helst spännande noteringar i kalendern. inga finska blykulor över isaksdal och ingen skymt av frankie i trappuppgången idag heller.


men

gud gick framför mig. fanns under mig.
var över mig. stod bakom mig.
och bodde i mig.
hela dagen.

så detta tänker jag skriva upp som dagens anteckning istället. och har jag inget fantastiskt att skriva imorgon kan det hända att jag plitar ner detta då också. för något bättre än så kommer ändå inte hända i detta livet.

fy sketan vilken bra dag 12 december blev helt plötsligt
syster signe


Kommentarer:



Postat av: gunsan

Härligt, syster Signe! Vilket vittnesbörd!!! Guds STORA välsignelse till Dig!

2011-12-13 @ 17:15:37



~



Kommentera

syster signes :

12 december 2011






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~