måttlig till frisk storm

läs även på ikon1931.se

det blåser alldeles rysligt i mina pelargoner idag. berit har kommit till stan och expressen har rått mig att stanna inomhus. inte mig emot. för en sann vildmarkssjäl som jag med mina genomsnittliga 2 utomhustimmar per vecka passar det utmärkt att kura ner sig under husets alla täcken utan något som helst dåligt samvete! idag kan ingen säga att man sover bort en vacker dag, för idag vågar ingen sig ut, tanterna kikar försiktigt fram bakom gardinerna, hundarna ylar, stearinljusen fladdrar och träden viner oroat. och farmor hade sagt hu vale.

men i mitt lilla hus är det andra ljud i skällan för ur högtalarna skrålar siwan och varje molekyl i kroppen har gått i mysläge. idag är livet väldigt fint att leva. och för alla andra dagar håller jag med siw. det är dumt å låta små bekymmer få dig till att ändra ditt humör. vad spelar väl en flygande soptunna hit eller dit någon roll. förutom när den kommer flygande och drämmer till en i huvudet en usken tisdag när solen skiner och man tvingats ut i världen igen.
men det är morgondagen, ja ack morgondagen!
idag återvänder jag och mina molekyler till värmen och kryper ner ett par decimeter till.

Matteus 6;34
Gör er därför inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer.


låteske
syster signe


Kommentarer:



Postat av: Anonym

Härligt att du lyssnar på SIWAN! Det gjorde även jag, fast på 50-60-talet. "Den som glad är, gläder andra..............", sjöng hon ju också. Det passar bra för "syster Signe". Kram!

2011-11-27 @ 20:17:39



~



Kommentera

syster signes :

måttlig till frisk storm






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~