inte konstigt att boromir blev som han blev

läs även på ikon1931.se

jag hoppas med hela mitt hjärta att du har sett sagan-om-ringen-triologin för i den sista filmen finns ett anmärkningsvärt citat. denethor är i ett lite kinkigt skede och kläcker ur sig:
"gå nu och dö på vad sätt som synes dig bäst" innan han slänger merry på porten.
sjukt bitter denethor.

och varje gång tänker jag att det måste vara bra ystert att leva med den inställningen! vilka förväntningar man måste ha på varje dag! "nä jag ska ändå dö. men det blir iallafall en överraskning hur. see ya"





hoppas innerligt att ingen utom dennan och borran tänker så längre, och vill med detta bara påminna om att vi lever. lever för fullt. du har till exempel just slösat ca 30 sekunder av livet för fullt på att läsa ända hit. gör som faramir istället: gå inte och dö på vad sätt som synes dig bäst, gå och lev för fullt på det sätt som syns dig bäst. eller om jag får lov att vara så fräck: gör som syns gud bäst också och lev för fullt i guds kärlek.


blessings
syster signe





Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

inte konstigt att boromir blev som han blev






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~