dagens förebild

teskedsgumman är en verkligen en sån tant jag vill vara när jag blir gammal. tänk dig själv hur trevligt det vore att försvinna ut på äventyr i stora kjolar med en liten grå knut på huvudet, bråka med mina tulpaner om hur mycket vatten de förtjänat idag, stanna och leka med små ensamma barn på gatan. tråkiga dagar kunde jag para ihop den ensamme brevbäraren med Fröken Flor, vara på ungarnas sida och ställa till det lite för stans politiker när de är dumma och vill riva barnens hus, drömma om gubben och virvla runt på vårängar med tulpaner i famnen. alltid vara klok och snäll och bli liten som en tesked ibland bara för att jag kan.


 

om världen vore lite mer sån.

lite mindre stress och panik över allt och ingenting.

tills dess önskar jag er all frid i världen,

 

syster signe

 


Kommentarer:



Postat av: Caroline

Det är du om några år, du kommer iklä dig teskedsgumman fint!

2011-10-20 @ 08:50:12



~



Kommentera

syster signes :

dagens förebild






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~