det går inge bra nu

 

för några månader sen köpte jag en orkidé. det är en blomma. jag gillar inte blommor så mycket för de dör bara hur mycket jag än vattnar. men just den här blomman trotsade alla naturlagar och levde i flera månader!  jag var sjukt stolt och berättade för ungefär alla jag kände om mina nya gröna fingrar.

 

nu var det så att den lilla orkidén nyligen omkom i en tragisk drunkningsolycka. det gav mig prestationsångest så jag bestämde mig för att aldrig lita på en blomma igen. ut med varenda kaktus. 

 

men hur träligt är det inte att man då alltid ska ge upp roliga saker så fort det börjar gå dåligt! jag skulle nog kunna skriva en hel liten bok om roliga saker jag gett upp om! jonglering till exempel! varför slutade jag med det! för att det gick dåligt. just ja.

 

allting man gör går ju åt skogen förr eller senare så det bästa vore kanske att sluta med allt för att slippa misslyckas. nä, hit med lite motgångar! man ska göra det man tycker är trevligt, och om en å annan orkidé stryker med, det är en världslig sak.

 

den döe

 

 

nu tänker jag kila ut och köpa mig en ny liten grön vän.

 
kanske en gladiolus, de låter som ena trevliga typer.

 

syster signe