en ko, nej två kor

igår snubblade jag över en bibeltext som handlar om att känna hopp när alla fysiska omständigheter är värdelösa och man är sjuk och miserabel i kroppen, eftersom det som händer inuti människan är det som är viktigast för gud.

å vilket bra bibelord tänkte jag. passligt nog var en drös människor influensiga den här dagen, och då tänkte jag vara lite snäll och uppmuntrande genom att skicka iväg bibelordet till dem som facebookade om snor och feber.

var aldrig någonsin lite snäll och uppmuntrande genom att skicka iväg bibelord utan att dubbelkolla vilket bibelord du faktiskt skickar.

för om man glömmer bort att skriva en siffra, eller tar fel på en liten bokstav i bibelordet kan det istället hända att man råkar skicka en sträng uppmaning att den som läser minsann ska lyda regler som anstår en kristen, och ta mig till föredöme om de inte vill bli uppläxade med käppen.



aaaaanywho

fridens
syster signe

Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

en ko, nej två kor






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~