en skulle levat förr när det var ordning på ungarna


förut ringde en kvinna i församlingen som jag alltid blir så glad av att prata med. idag berättade hon bland annat om hur det var på hennes tid när man var ung i pingstkyrkan.

vad ska jag säga.
det var hårdare förr.

förr tog ungdomsledaren ifrån en alla smycken man hade på sig eftersom prydnader var synd, då blev man portad ut från kyrkan om man inte bar hatt, och hade någon vågat sig på att klippa håret riskerade man bli utesluten ur församlingen.

plötsligt förstod jag varför några av de äldre i församlingen kan snörpa lite på munnen när vi går i mjukiskläder till gudstjänsten, kastar pizzadeg på våra ungdomar och leker packade sillar i dopgraven.



söndagsskola 1958

 

ungdomsläger 2011

 

 

 

tack för visad nåd.

amen

syster signe




Kommentarer:



Postat av: Anonym

Hahaha xD Jag hade inte velat gå i kyrkan då.. :/

Jag hade ju haft jättelångt hår! :P

2011-09-14 @ 16:48:55
Postat av: Anonym

Jag vet hur det var, skönt att det var då och inte nu ! Förstår inte hur man kunde tänka så galet ! Man hade inget att jämföra med så hur skulle man då förstå att det var fel ??

2011-09-17 @ 09:56:23
Postat av: Jenny

Istället för att ta ifrån kidsen deras smycken borde man införa att ta ifrån dem deras mobiler :)

2011-09-18 @ 20:33:52



~



Kommentera

syster signes :

en skulle levat förr när det var ordning på ungarna






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~