...och en bok om självbehärskning tack

att vända andra kinden till är en tjusig biblisk uppmaning om att skita i elaka påhopp och visa kärlek tillbaka. det är sjukt vackert, jag har nog använt uttrycket ungefär fem gånger den här veckan! förargligt nog är jag kanske inte den mest lämpade att uppmana till det eftersom det visat sig att jag är en ganska hämndlysten person. de ironiska kommentarernas förkämpe, hämndens soldat, de sårades ledare i kampen om återvunnen värdighet! där har ni mig.

 

men det är eftersträvansvärt. jag kan nästan se en värld framför mig där jag kunde det.

"ellie jag drack upp allt ditt kaffe så du kommer vara grinig hela dan" å jag köper meer, det gör iiiingenting, "ellie din lägenhet ser ut som en gammal tant bor där" men det är så trrrevligt att du är här på besök, "ellie jag glömde att jag skulle hämta dig på busstationen så du fick gå en halvmil i spöregnet" mmmå men det gör ingenting, jag tycker oom regn, "ellie du är gammal" åh det tar jag som en komplimang! ta nu en kaka till den är inte förgiftad ALLS"

 


det finns faktiskt de som verkligen lyckas älska sönder elak- och bitterhet. jag beundrar er! tills vi obehärskade stackare lär oss något av er har vi iallafall något gemensamt att jobba på sålänge!

 

viel spaß!
syster signe