grönsaksterrorist

när man avslöjar att man är vegetarian kommer alltid samma två frågor:
hur länge har du varit det -
och
varför då?!

idag har jag varit vegetarian i sju år och jag har fortfarande inte kommit på något klatschigt svar på fråga nummer två. det är bedrövligt, det är ju inte som att jag inte haft tid att fundera.

vanligtvis säger jag någonting melankoliskt i stil med ska en samling oskyldiga varelser verkligen has ihjäl när jag bevisligen kan bli mätt på angenämare sätt! inte riktigt så pretentiöst kanske, men kanske skulle jag börja med det. för att ge det lite extra vuxen stuns liksom. plus att det rimmade och ett litet rim slår aldrig fel!




det bästa vore nog om man gjorde som indianerna. lät folk äta vad de villle. fast inte andra människor. det är aldrig bra. istället kan man till exempel plocka sig en liten kantarell som jag. ps. det är korgen som är liten och inte svampen som är stor


guds rika nåd i överflöd åt er alla,
köttätare som grönsaksterrorister

syster signe





Kommentarer:



Postat av: Ervin

Man blir nästan sugen på kantareller liksom...

2011-09-20 @ 19:27:46
Postat av: Gun

Har just ätit en underbart god äkta vegetarisk varm kantarellmacka tillsammans med maken!

2011-09-20 @ 20:17:48



~



Kommentera

syster signes :

grönsaksterrorist






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~