får jag ett amen

du har hört hundra gånger att gud älskar och älskar och älskar, att gud tycker du är så vacker och perfekt, att gud ser det bästa i en blaha blaha. men jag undrar lite, för vad bryr man sig egentligen om det när man till exempel ligger sjuk och äcklig i sängen och ser ut som en vandrande bakteriehärd i pyjamas? föga hjälper det väl då att gud tycker att jag är fin!

men om rockikonen skriver en kärlekssång till mig och sjunger den för hela världen, om konstnären målar en tavla av mig som bli mer populär än självaste monalisa, om barrack obama har en t-shirt med mitt namn på, om tyra banks säger att jag har fina kindben och jag slutar som topmodel2012, om jag har tretusensexhundrafemtiosju facebookvänner...

då kan vi minsann tro på att vi är fantastiska och värdefulla. men när gud skapar en kropp, en själ och en ande av ren och skär kärlek åt bara mig, välvd i detalj med miljarder celler på rätt plats och varje hårstrå är räknat, då är näsan ändå lite för stor och magen för fet och ingenting är man värd, typ max två likes.

någonstans har vi lärt oss fel. gud har ju för sketan skrivit en love me tender bara för dig, han bär inte bara en t-shirt med ditt namn utan går omkring med det inpräntat i pannan, han säger att dina kindben är de vackraste han hittils skapat, och han är din vän som trycker gilla varje gång du blinkar. han älskar att du är.




så ha frid
syster signe

Kommentarer:



Postat av: Ted

Bra skrivet!!

2012-02-10 @ 00:54:20
URL: http://dagensted.wordpress.com
Postat av: Lydia

värt att tänka på du, vilken vis syster ja har :) bra där!

2012-02-15 @ 23:21:58



~



Kommentera

syster signes :

får jag ett amen






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~