retroaktiv återupprättelse

minne ur konversation:
- hur kan du tro på gud som är så smart!? det är verkligen synd på en så begåvad tjej
- t-tack...

vad jag skulle ha svarat:
en smart person kan analysera hur gammal jorden är och konstatera att gud inte kan ha skapat den, rabbla argument för att jesus bara var en människa och till slut fastställa att alla kristna är korkade. men om du än är hyperintelligent eller dum som ett träsktroll och får uppleva gud, får se när han helar på riktigt och får känna hur verkligt han ändrar och berör dig, så är du körd. logiken blåser omkull och vetenskapen har inte en chans.

jag tror på att solen går upp imorgonbitti för jag har sett det hända varje dag i 22 år, och jag tror på gud för att jag sett saker ske, upplevt det fysiskt och blivit förvandlad i hjärtat sedan jag vände mig till honom. jag, som är så smart och begåvad. tack för komplimangen förresten, nu ska jag gå och be för att du ska bli frälst och berörd hejdå.



skulle jag sagt
oh well, tjoflöjt
syster signe

Kommentarer:



Postat av: Ted

EVANGELISED! Skulle du avslutat med. Coolaste en kristen kan säga. Typ.

2012-02-17 @ 11:40:21
URL: http://dagensted.wordpress.com
Postat av: Ellen

Håller med dej! :) Jätte bra inlägg!

Man är smart fast man tror på Jesus! :D

2012-02-17 @ 14:17:57
URL: http://bibelaventyr.blogspot.com/
Postat av: Syster Signe - Svar till: Ted

haha! spara som... kristna killerkommentarer

2012-02-17 @ 14:18:13
URL: http://systersigne.blogg.se/



~



Kommentera

syster signes :

retroaktiv återupprättelse






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~