sjukvård är bara för mesar

jag vill vara en av dem med råtro, en freakin radikal monsterkristen med blood and fire. det ska inte gå en kvart utan att jag ränner ut på stan och ber gud hela en blind och sedan skriker omvänd dej och döper människan i stadsfontänen. allt ska jag göra utan att ta åt mig äran, och snart är hela bygden frälst. hade jag tänkt.
 
men det är jag inte. jag är jätteinte sån. jag försöker inte ens vara det längre - nu har jag närapå förlikat mig med mitt öde: att förbli feg och tråkig. jag uppsöker sjukhus när det gör ont, skaffar länsförsäkrningar när jag är orolig, ringer en vän när det är jobbigt och glömmer tacka gud när livet leker.
 
en bekant gammal farbror med svår sjukdom var rosenrasande för att någon sagt: om du hade mer tro för vad gud kan göra skulle du snart bli frisk. när han berättade det jag vart jag nästan sur tillbaka för jag tyckte det var ju så också.
 
gud är vårt fria alternativ. i bibeln blir jag aldrig uppmuntrad att gå till en läkare när jag är sjuk eller söka tröst hos andra när jag är ledsen. gud är lösningen vi har tillgång till, vår tro är förutsättningen för att nå den. en liten skopa mer radikal monsterkristenhet vill jag ha. nu.
 
tack och hej, syster signe
 
 

Kommentarer:



Postat av: David Sundström

Besök gärna adressen http://www.kristnabloggare.blogspot.se/ och dela med dig av din bloggadress i kommentarsfältet så ser jag till så att du får en länk i den bloggen. Tanken är att jag ska samla så många kristna bloggar som möjligt på ett och samma ställe. Gilla gärna Facebook-sidan också!

2013-05-18 @ 18:08:36
URL: http://www.kristnabloggare.blogspot.se/
Postat av: Victoria

Hej! Jag ville bara uppmuntra dig att fortsätta skriva! du skriver riktigt bra och jag gillar din blogg starkt! God will give you the strenght to keep up the good work! ;) Blessings!

2014-01-08 @ 21:33:54



~



Kommentera

syster signes :

sjukvård är bara för mesar






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~