forever frikyrkotönt

jag såg mig själv i spegeln igår och tänkte ha! jag är nog precis en sån där tönt nu som jag brukade flina och skaka på huvudet åt. så himla from och övertrevlig - ett riktigt pretto ...
hur gick det här till?!

för inte alltför många år sedan blängde jag svart mot pingstkyrkans gratisbullar på fyllelördagar, på frälsistanterna utanför ica, på kristna skolgruppen som klistrade hjärtan på mitt skåp. varje gång jag stötte på kristna kändes det som om de bara existerade för att gnistra med ett liv av ouppnåelig helighet dit vanliga dödliga aldrig kom. jag må ha varit en smått osympatisk sextonåring, men har du aldrig tänkt den tanken så är du nog faktiskt en av de skönsjungande frikyrkonissarna själv.

och nu står jag här och blinkar dumt mot mig själv i spegeln. men att förklara hur det var att uppleva gud och hur alla borde få uppleva det har ingen lyckats bra med och jag tror faktiskt inte det finns ett annat sätt än att ta steget ut i det blå och prova själv. med risk för den lilla bieffekten att ditt liv aldrig blir detsamma igen.

jag vet bara att om jag kunde gå från det liv jag hade till att vilja dela varje sekund med gud så kan vem som helst göra det.

detta är den värsta frikyrkobilden på mig jag har. jag älskar den


glöm inte att
gud väntar på dig
även om du inte gör det
syster signe



Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

forever frikyrkotönt






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~