melly kipmah

läs även på ikon1931.se

av allt som finns att bli arg över tycker jag en av de mest befogade sakerna är julhandeln. jag tror att gud också är jättearg på den så jag tänker sura och hålla armarna i kors med samvetet i behåll. för inte kan det väl vara meningen att vi ska springa runt på ullared och slåss med stressade tanter över kylskåpsmagneter och lampskärmar bara för att jesus föddes? http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/knappt-rekord-vantas-i-julhandeln

det är helt sjukt att vi faller för detta varje jul! så för att föregå med gott exempel önskar jag mig en kram och ett snöbollskrig i år. en månad kvar, och om vi svenskar för första gången inte slår julhandelsrekordet i år lovar jag att åka pulka ifrån kyrktaket, för denna andra och sista gång iklädd sopsäck och julgransstjärna.


som det såg ut sist

 


bojkotta julklapparna och skicka dina pengar till de som behöver dem istället.

 

amen på det

syster signe

Kommentarer:



Postat av: Ted

Jag tänker likadant! Finns så många som behöver pengar. Bra initiativ!!

2011-11-24 @ 22:51:18
URL: http://dagensted.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag hoppas på att det inte bli rekord. Jag vill se dig åka pulka igen, och jag ska filma dig, det lovar jag :)

2011-11-26 @ 12:27:23



~



Kommentera

syster signes :

melly kipmah






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~