harry och jag vi är goda vänner fastän mycket olika

varje sommar går vi in i det man i min familj kallar för harrypotterkoman. symptomen är en fullständig avskärmning från verkliga sociala sammanhang, med undantag för enstaka psykotiska avbrott då man måste hämta mer mat. och så går det till fram tills sjunde boken är plöjd, följt av en veckas apati för att böckerna tog slut. igen.
 
är man kristen och osunt intresserad av hogwarts får man ibland stå tills svars för att magi är ont och mörkt. ack sant, men här kommer nu min botgöring och beviset för att alla människor i hela världen ska läsa om harry utan dåligt samvete!
 
obs bara en liten nördvarning (på hela det här inlägget faktiskt). 
harrys mamma lily offrar sig, och dör för att harry ska överleva. kärleksoffret beskrivs som den djupaste magin av alla och knyter ett magiskt band som gör att voldemort inte längre skada harry. döden kan inte vistas i närheten av något så kärleksfullt. känns det igen?
 
på lilys gravsten står "den sista fiende som förintas är döden" vilket kommer gerade aus bibeln och syftar på att gud dog för sina barn för att vi skulle kunna leva för evigt, att döden inte finns mer, att ondskan, döden och djävulen är besegrad. vilket sammanträffande.
 
när voldemort tränger sig in i harrys medvetande och kropp tänker harry plötsligt på de han älskar och då slits de isär eftersom djävulen, förlåt jag menar voldemort inte kan vara där det finns kärlek.
 
voldemorts bästa vän är en orm som lyder hans befallningar ... 
 
harry offrar sig till slut för alla sina vänner, dör, men återuppstår, och voldemort kan inte röra någon av dem.
 
wingardium leviosa, gott folk!
 
 
 
syster signe
 
 
 

Kommentarer:



Postat av: M

Haha! Som mor till HP-nördar så tar jag dig på orden och låter dem sitta med näsan i böckerna hela sommaren - förutom då de "måste" ut och bada och njuta av sommaren! Men jag har nog redan kapitulerat och låtit dem läsa och titta så mycket de bara orkar och vill...tror bestämt det finns värre saker barn kan ta sig för! Ha en skön sommar!

2012-07-24 @ 12:20:14
URL: http://ljusbla.blogspot.fi
Postat av: Mira

Måste bara säga. din blogg är så himla bra. kram

2012-07-24 @ 13:57:31
URL: http://www.sannimira.blogg.se
Postat av: Jenny

Åh vad synd att det aldrig blidde nått HPmaraton! Accio Ellie :)

2012-07-25 @ 18:11:25
Postat av: Ellen

Härlig bild på dej :)

2012-07-31 @ 22:51:09
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/



~



Kommentera

syster signes :

harry och jag vi är goda vänner fastän mycket olika






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~