sten och sand och makadam

skulle jag vid något säreget tillfälle hamna med människor som inte vet om att jag är troende och det kommer fram, kan jag räkna minuterna innan jag fått svara på vad jag tycker om abort, könsbyte, alkohol, sex utom äktenskapet och de homosexuellas existens.

är det här någon slags allmän villvarelse som drabbat människor, att kristna först och främst ska ha en åsikt i en massa värdsliga frågor och ingenting annat? jag som trodde att kristen innebar att älska och tro på jesus! i bibeln haver jag hittils inte hittat det där stället om när jesus hatar, dömer och ser ner på alla. bör då vi?

det trevligaste -för mig iallafall- vore om folk kunde fråga varför jag tror på gud istället. och för resterande frågor om rätt och fel och synd och dom, läs med fördel johannes 8:53 och lite till.



allt gott
syster signe


Kommentarer:



Postat av: Monika

Hej syster Signe! Vilken härlig blogg du har! Håller helt med dig om att fokus när det gäller att vara kristen oftast läggs på allt annat än det som är väsentligt, att Gud älskar oss! I kärleken finns ingen fördömelse - bara frihet! Kram från en annan syster i Herren

2012-04-04 @ 08:05:51
URL: http://ljusbla.blogspot.com



~



Kommentera

syster signes :

sten och sand och makadam






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~