KLAPPKLAPPKLAPP GUDTYCKEROMDEJENDÅÅÅÅ PLOPP!

nu ska här pratas lite om mig själv, men inte om mina skor eller mitt nya läppglans utan om min nya skola. jag har som eventuellt bekant bytt bana i livet och börjat med journaliststudier efter åren som församlingsfjant. att sitta i skolbänken igen är lite som jag beskrev det för någon häromdagen. jag känner mig som en sexåring med ny för stor skolväska, vågar ingenting, kan ingenting, och blir överlycklig varje gång jag får lära mig något nytt. fantastiskt kul. tyvärr innebär skolbänken också att jag tvingas kriga mot en av mina svagheter: oförmågan att ta emot kritik. som föreställas kan är detta en relativt värdelös egenskap att besitta som journalist där man dagligen opponerar på varandras texter. därför har jag planerat att övervinna detta. såsmåningom.
 
hittills har jag mest bara fascinerats av hur mycket jag behöver gud i vardagen, utanför kyrkan, när jag måste påminna mig om att jag är älskad som jag är och inte för det jag gör, inte värderat i mina stavfel, mina felaktigt placerade meningar eller dåliga intervjufrågor. hur sketan klarar man sig utan gud, ja det undrar jag.
 
 
syster signe

Kommentarer:



Postat av: Ellinor

Hej! Först vill jag säga att din blogg är megabra!!
Men. Hur gör man för att verkligen våga stå upp för sin religion ? Varje gång i skolan på religionslektionerna när det pratas om kristendom blir jag generad och vill helst prata om nått annat. om nån säger : neej det händer inget efter döden, det är bara påhitt!! vågar jag inte säga emot, istället tar jag illa vid mig. HUR GÖR MAN FÖR ATT STÅ UPP FÖR ÄLSKADE GUD?

Svar: hej ellinor. shit vilken bra fråga, kan du inte berätta för mig när du kommer på svaret? alltså. jag tror att du har svaret i frågan. hur gör man för att Stå upp för gud. man ställer sig upp. man fattar mod. man slår näven i skolbänken, biter i skitmackan och ställer sig upp gång på gång. det tror jag. jag tycker du är modig. kram!
systersigne.blogg.se

2012-08-30 @ 19:33:18
Postat av: Ellen

Dina inlägg är så bra :) och bloggen med!

2012-08-31 @ 12:24:36
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/



~



Kommentera

syster signes :

KLAPPKLAPPKLAPP GUDTYCKEROMDEJENDÅÅÅÅ PLOPP!






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~