mitt

jag var tolv år och ville ju bara ha en freestyle.
jag ser mig runt och inser att jag nog har precis allt. jag funderar milt och stilla: vem behöver egentligen en mjölkskumsvisp och elva par skor? sen tänker jag här nu plötsligt att jag måste skänka bort allt, till vem som helst, inte bara sådant jag inte använder utan allt. men så sticker det till och tanken suger fast i mina saker och jag lugnar min inre revolutionär med att jag förtjänar mina prylar. jag har ju arbetat för pengarna.
 
även om vi aldrig kommer erkänna det så vet vi att bibelordet inte existerar där det står: det är okej att lägga pengar och saker på hög om man bara kan hantera det. jag hittar då iallafall inte det någonstans.
 
syster signe
 
 

Kommentarer:



Postat av: gunsan

Vilken fantastisk tanke! Kram på dig!

2012-08-21 @ 11:13:36



~



Kommentera

syster signes :

mitt






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~