en annan del av bibeln

öppna inte munnen för ofruktbart prat utan säg bara sådant som tjänar till att bygga upp där det behövs, så att det blir en välsignelse för de som hör på. efesierbrevet 4:29 

en gång för två år sedan läste jag detta för första gången och tog det som en grov förolämpning från jesus eftersom jag pratar ganska mycket. då jag dessutom är lite drama queen-ish bestämde jag mig för att ha en helt tyst dag för att visa gud att jag visst kunde lägga band på mig själv. 

så jag genomled en dag utan prat. jag satt med, umgicks, lyssnade, utan ett ljud. jag började höra hur jag formade orden i huvudet, och sorterade in dem i "bra & nödvändigt", "ganska dumt att säga" och "skjut mig varför sa jag så!". skrämmande resultat vänner, skrämmande.

jag råkade såklart prata efter lunch, men på kvällen visste jag att jesus hade rätt. att allt vi säger som bara är utfyllnad av tystnad skulle fylla stadsbiblioteket. att det är bra att vara tyst ibland. att en tystnad varken sårar eller förstör, medan ogenomtänkta ord kan ruinera ett liv.

 

 

syster signe


Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

en annan del av bibeln






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~