tack för kaffet

har du tagit åt dig äran för någon annans jobb någongång? tänkte väl det. sånt gör nämligen inte heligt folk. nya -högst oprofesionella- studier visar att vi människor i princip aldrig tackar rätt person. för att bäst visa detta skall här i god ordning statueras fyra exempel över tämligen vanliga komplimanger vi svarar tack på.
 
1. vilken fin tröja! jag tackar...
mig själv - för min särdeles goda smak
vs den lilla pojken i guatemala som sytt den
 
2. du har såå fina ögon! jag tackar?
mig själv - för att de är mina
vs konstnären bakom som tog nio månader på sig att definiera den perfekta formen, färgen och storleken på dem
 
3. du har såna hoppahageskills-fotbollsskills-pianoskills-nunchukuskills... jag tackar?
mig själv - för att jag ägnat så mycket tid åt att bli grym
vs skaparen som gav mig ben, armar och förstånd att ens kunna vicka på lillfingret
 
4. du är en så bra människa! - jag tackar?
mig själv - för att jag helt enkelt blev en så bra människa
vs fadern, varifrån allt gott, ljust och varmt kommer som existerar i världen
 
 
 
nu drager vi ut i världen och tackar inom oss rätt upphovsman.
amen syster signe

Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

tack för kaffet






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~