vad alla borde göra om tidsmaskinen uppfanns

kära tonåriga jag, jag skriver detta för att jag på senaste tiden insett vad jag verkligen behövde höra, kanske främst i den stund du är nu. jag önskar mest av allt att du, unga jag, med ett trollslag skulle se och känna det jag börjat förstå nu, så att du skulle slippa genomlida alla de där idiotiska sakerna du snart kommer göra. jag önskar att du skulle slippa behöva ha panik över storlekar och centimetrar. din kropp är guds hus och förtjänar inte att trängas ner i för små triåker. jag önskar att du skulle säga ajöss till de där människorna du känner dig tvingad att umgås med. ibland får man mer ut av att vara ensam med gud än att må som en skosula tillsammans med folk som inte kan bete sig. jag önskar att du skulle öppna ögonen och se vad som är viktigt i ditt liv. är det vad du ska göra i helgen, eller vad du ska göra i resten av evigheten?
 
jag önskar att du skulle sluta se dig själv som en felstavning. även att jag vet att du inte tror mig och vill skratta åt att jag tycker du är underbar. och älskade älskade du, även att detta är det absolut sista du vill höra:
det kommer bli bättre. jag lovar.


 

jag finns här för dig när du är redo
alldeles på riktigt
KRAM!
 
 

Kommentarer:



Postat av: Ellen

Jätte fint skrivet :)

2012-09-19 @ 19:39:57
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/
Postat av: rebecka

precis vad jag hade behövt höra för tre-fyra år sen, hoppas alla i den situationen tar det du skriver till sig :)

2012-09-20 @ 16:38:14
URL: http://withflowersinmyhair.devote.se



~



Kommentera

syster signes :

vad alla borde göra om tidsmaskinen uppfanns






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~