ett brev

hej vänner.
jag satte mig och skrev ett brev till gud för ungefär två månader sedan. må detta brev bli till hjälp för någon annan. om inte så välkomnar jag dig bara in i mina mer privata tankar och hoppas att du är nådefull och god. kram syster signe
 
kära gud. jag vet inte varför. i fyra månader har jag bara varit utan lust. just som jag minns tonåren, kommer du ihåg den tiden, gud? innan allt hände, innan dig. men den här gången var det så annorlunda... jag visste ju om dig gud, men jag ville inte berätta mer om dig, ville inte smitta människor med min tro. jag har haft lust med allt annat, bara inte att stå för dig.
 
jag har inte velat prata om dig, har inte velat bry mig om dem som söker efter dig, jag har inte skrivit, inte stått upp för dig, jag har kompromissat och jag var bara tyst. kunde du känna min olust? kunde du känna hur jag samtidigt tyckte att det gjorde absolut ingenting?
 
det är många som pratat med dig om min tystnad, jag vet. och jag är så ledsen att du fått höra det på omvägar. jag skulle sagt något för längesedan gud, men jag ville inte. jag pratade med dig om allt annat, men inte hur jag kände egentligen. jag ville inte ha din hjälp. ville inte vara den där hypertaggade jesustjejen som går på tårna i iver för frälsningen. jag trivdes för bra i min fåtölj med min kaffekopp. jag trivdes, njöt, men kom ingenvart. jag har gått fem steg bakåt och jag vet inte hur jag ska kunna få tillbaka det jag hade. lusten. längtan att se människor förstå dig. jag vill resa mig men känner mig baktung. gud. jag ber att du öppnar mina ögon igen. ta mig tillbaka. dra mig närmare, för jag vet inte var jag är på väg längre.
 
min bön idag gäller mig själv och alla vänner därute som kämpar eller kämpat med viljan, lusten och modet att fortsätta berätta om hur fantastisk gud är. tack gud för ny kraft. för din obegränsade kärlek. tack för att vi inte har något annat alternativ än att stå upp för dig. egentligen. gud är god, vänner. allt gott.

Kommentarer:



Postat av: Jenny

När facebook svämmar över av mitt-liv-är-sá-underbart-gömma-undan-allt-som-är-jobbigt-och-min-pappa-är-mycket-starkare-än-din-pappa är det sá skönt att läsa om sádant som är pá riktigt. Tack Syster Signe!

2013-05-27 @ 00:30:23



~



Kommentera

syster signes :

ett brev






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~