söndagsskola #2

läs även på ikon1931.se

jona var en filur i bibeln som blev uppmanad av gud att gå till nineve men kände inte för det så han flydde till havs istället. gud tänkte minsann göra det lite svårare för jona än så, så havet blåste upp till storm runt hans båt. det hjälpte inte heller så jona blev kastad i havet och blev uppäten av en val istället. turligt nog överlevde han inuti magen några dagar medan valen plaskade runt i världshaven. efter tre dygn blev han utspydd på en strand i, what do you know - nineve!

varför är det inte så jämt? att gud gör det omöjligt för en att missa var man ska ta sig i livet. och om man tvekar kommer det bara en val som äter upp och kräks ut en framför rätt stad, rätt människa, rätt bostadskö eller rätt utbildning. det vore extremt praktiskt. men trots avsaknaden på glupska fiskar i mitt liv så känner jag ofta att gud meddelar vad jag ska göra.

det bästa och absolut enklaste sättet att få veta vad gud vill är att prova allt i kärlek genom att i svåra val (obs ordvits) fråga sig: är detta något som hjälper andra och är detta något som jag kan sprida kärlek till andra genom att göra? om ja - kör! om nej - backarå.



ut och njut av den här dagen.
och gör bra val (kunde inte låta bli)
välsignelser!
syster signe


Kommentarer:






~



Kommentera

syster signes :

söndagsskola #2






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~