i-landsbekännelser


läs även på ikon1931.se
jag är tråkig.

jag äter inte godis, har ingen facebook, ingen twitter, delar inte musik på spotify, äger ingen iphone utan en gammal limmad ericsson, jag har ingen tv, går aldrig ut på krogen och jag dricker ingen sprit. och eftersom jag talar flytande ironiska tycker jag bäst om att försvara mitt krristligt sunda leverne med att det är alldeles för syndigt att befatta sig med världsliga saker som facebook och socker.

 

fast nu tänkte jag bjuda på sanningen:

 

jag äter inte godis för att mina gränser för vad som är normalt sockerintag är obefintliga och innebär att jag först efter cirka tjugotre chokladbollar inser att jag kanske gick över gränsen.

jag finns inte på några sociala medier eftersom facebook alltid tar över mitt liv och får mig att ägna timmar åt gången av osunt snokande i andra människors privatliv

jag har ingen tv för jag blir grundlurad av reklam och kan sitta bort en hel dag framför tv-shop hellre än att stänga av

jag har ingen iphone för hade jag det skulle all min vakna tid gå åt att slå mitt nuvarande rekord på fruit ninja

jag dricker inte alkohol längre eftersom jag liksom i brist på sockergränser är oroad för vad alkohol ska ställa till i mitt liv

 

detta innebär att jag går miste om en del moderna roligheter, men döh jag är glad ändå för jag vet att mina präktiga beslut skyddar mig från att bli en zappande, snokande, rullande, informationsattackerad zombie som bloggar med chokladdränkta fingrar om vad hon såg på TV i onsdags.

 

istället får ni stå ut med en irriterat fröjdefull och något mer balanserad syster som tjatar om gud och kyrkkaffe.

förlåt.

 

 

önskan om guds varma nåd

syster signe

 


Kommentarer:



Postat av: Jojooooo

sho! snubblade över till din blogg från Ikon av en ren slump, nu har jag läst igenom hela arkivet!

med risk för att låta stalkish måste jag bara säga att jag älskarälskarälskar den! SÅ skönt med variation i bloggosfären, när man tröttnat på dagens outfit-bilder och bantningstips.

Peace! :D

2011-11-05 @ 15:18:12
Postat av: Anonym

haha fruit ninja, var ju bästa

2011-11-08 @ 14:43:31



~



Kommentera

syster signes :

i-landsbekännelser






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~