”Hvarför skall djävulen få ha all god musik?” W Booth

 

för mig är musik ungefär lika viktigt som morgonkaffe eller mänsklig värme, jag lägger ner sjukt mycket tid på att analysera låtar, organisera spellistor, leta och upptäcka nya band. somliga tränar fotboll, somliga spelar wow, somliga skaffar barn. jag gör spellistor.

nu vet ju alla frikyrklingar att det är snudd på synd att lyssna på allt annat än margit borgströms andliga hymner och därför blir jag kanske utesluten ur församlingen för detta, men I'll take my chances! för mig äre nu så att om en låt har ett galet budskap som känns fel att lyssna på åker de bort. annars får de gärna sjunga om soffbord, kärlek, traktorer, vitryssland eller vad de vill.

musik är en underbar detalj i livet, så growla eller skönsjung bäst ni vill. dagens dock så uppbyggliga musiktips:

gungor - please be my strength
michael johnson - farväl till ensamheten





fridens!
syster signe