äntligen en av dem

det har tillkommit ett nytt ord i gemene mans vokabulär: bloggpaus. alla moderna människor med lite folkvett tar ju bloggpaus ibland för att prioritera sig själva, riva ner lägenheten och göra allting nytt, rensa ut garderoben för att kunna fylla upp den igen och få tid att dricka espresso med sina sofistikerade vänner. om man nu kan kalla min frånvaro för bloggpaus (vilket jag såklart hoppas eftersom jag gärna är lite down with the kids) så har jag iallafall nu gnisslat mig tillbaka till min dammiga skärm efter julens bravader. tyvärr har jag inte målat köket i sofo-vitt och lattedruckit mig igenom julen och nyåret. inte heller har jag umgåtts med mina tjusiga vänner, köpt femton nya par skor eller ens varit en quickie i new york.

däremot har jag farit med tolv av mina små lärjungar samt min lilagula sovsäck anno 1995 på läger till en by i dalarna! i skitigt hår och med bara en vante har jag stampat takten till den ena jesusdängan efter den andra, pratat med gud, träffat bröder, systrar och lyssnat på predikningar som var så klockrena att jag nästan trillat av stolen.

och det retar mig att alla blondinbellor och kenzor som ändå hade bloggledigt inte var där med mig och blev förstoppade av vitt rostbröd och pasta, idel pasta. tänk vilka samtal vi kunde haft, om jesus och underlagskrämer, the best of two worlds i en enda stor bloggbreak. det hade suttit fint.

men icke. så gott nytt år och gud välsigne dem och dig och det nya året.


syster signe

Kommentarer:



Postat av: gunsan

Välkommen tillbaka kära syster signe! Har saknat dina härliga och tänkvärda inlägg. Hoppas att även du får ett riktigt gott nytt och välsignelserikt år! Kram på dig, vi ses!

2012-01-04 @ 19:02:32



~



Kommentera

syster signes :

äntligen en av dem






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~