jo tack det är bra jag har bara lite cancer

jag undrar hur många gånger jag egentligen fått höra artighetsfrasen "hur mår du", och hur många gånger jag glättigt svarat "jomendeefintserru" för att två sekunder senare minnas att jag har 40 graders feber, just brutit tårna, kuggat på uppkörningen, blivit rådumpad eller har maginfluensa och kräks litegrann bredvid telefonluren. sedan undrar jag varför vi är så rädd för att vara svaga och bräckliga. vi vet ju att alla människor är brustna och mår skit, bara på olika sätt. ja gåtorna är många.
 
själv blir jag överförtjust när folk då och då svarar ärligt om hur tungt livet är just nu utan att kräva en timmas peptalk, bara rätt och slätt och det vill jag att du ska veta. det känns hedrande att få ta del av andras bräcklighet och inte bara den sirapslena facebookytan.
 
 
 
 
cred till dig som vågar vara svag
jag vill vara som du
syster signe
 
 

Kommentarer:



Postat av: Ellen

Krya på dej vännen! :)

2012-07-08 @ 22:34:50
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Amen!

2012-07-09 @ 16:22:04
Postat av: Ellinor

Här har du en syster som är svag men ändå stark. Arm och fattig ändå rik på livet, på Jesus. Frid Syster. Tack för en underbar blogg. Och jag vill vara lite mer som du. Lite mer lättsam, Kunna skratta åt min olycka o fördomarna men jag är för allvarsam. Vi kompletterar varandra.

Svar: hej Ellinor, vi är alla negativa och eländiga. jag gråter och sliter mitt hår jag med, men gud är alltid störst. kram!
systersigne.blogg.se

2012-08-06 @ 13:37:11
URL: http://omaira.se



~



Kommentera

syster signes :

jo tack det är bra jag har bara lite cancer






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~