hur man preachar

en gång predikade jag för ungarna med paintillustrationer, och efter det har jag nog inte undervisat en enda gång utan att göra ett kletigt bildspel till. idag städade jag ur mitt kontor och hittade den här "predikan om världshistoriens tre viktigaste sagor" som överlevde utrensningen.

den är ett väldigt allvarligt inslag i den tysta diskussionen kring ondska och djävulens makt som det annars inte yppas mycket om i sveriges kristenhet. här är ungefär allt vi behöver veta hur man handskas med sånt. enjoy























































och vi gör bäst kaos med djävulen genom att hålla oss nära gud och guds ord




eftersom en del föräldrar läser här ibland vill jag bara understryka
att jag har varit en enastående seriös ungdomsledare i övrigt

med vänliga hälsningar
syster signe

Kommentarer:



Postat av: Ellen

Världens bästa inlägg :D Härliga bilder!

2012-06-07 @ 11:58:36
URL: http://bibelaventyr.blogspot.se/
Postat av: Simone

BÄST! :D

2012-06-07 @ 19:38:13
Postat av: Ted Manfredsson

Älskar dina bilder!! :) Sjukt bra!

2012-06-07 @ 21:14:50
Postat av: Amalia

Hej människa!
Vill först och främst tacka för en stört skön blogg. Klockrena visdoms ord. Sen undrar jag om man råkar illa ut om man lånar dessa bilder?

Svar: ja det kommer en hitman och cuttar dig inom kort :)närå what's mine is yours och om någon möter jesus av mina sjuka paintillustrationer är det ju bara en trevlig överraskning. kram!
systersigne.blogg.se

2012-10-08 @ 23:05:46
URL: http://ninjakvack.blogg.se



~



Kommentera

syster signes :

hur man preachar






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~