föräldraskapets ädla konst

om jag får en drös ungar någon gång skulle jag göra allt för att de skulle bli precis som jag. de skulle gilla samma musik, älska min mat, skratta åt samma saker, de skulle berätta allt för mig, lyssna på allt jag sa, och framför allt tycka att jag var den coolaste mamman i världen.

men det oroar mig lite, för tänk om de väljer allt tvärtom, tänk om de hatar mig och flyttar ut när de är tolv, börjar dricka tändvätska och aldrig kommer hem igen! det allra bästa vore kanske att hålla dem så nära att de inte tror de kan välja själva hur de ska leva. fast tvinga dem kan jag väl inte, och att manipulera känns ju lite väl mengele... nej. det finns bara ett alternativ. visa att jag är deras mamma som tänker finnas kvar vad som än händer. sen måste de välja själva om de vill vara som jag, om de vill tycka om mig tillbaka. även om deras fria vilja innebär att inga av mina barn ens vill vara i närheten av mig.

undrar om även guds tankar gick så den morgonen han skapade människan. det där frivilja-beslutet kan inte ha varit skönt att ta. men tack gud för att du trots allt gjorde det. tack att du står ut varje dag med att se oss faderslösa tills dess att vi söker upp dig igen.

syster signe


Kommentarer:



Postat av: gunsan

Hallå! Det där att finnas kvar, vad som än händer, är nog det allra viktigaste! Det gör ju även Gud! Tack för det!!!

2012-03-16 @ 23:13:00
Postat av: ida r

Håller helt med dig! Och om vi tvekar finns han där och hjälper oss!

2012-07-02 @ 13:21:32
URL: http://loppaaannn.blogg.se



~



Kommentera

syster signes :

föräldraskapets ädla konst






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~