gud välsignar inget som är bajs

somliga dagar är jag arg på gud då saker aldrig klickar och flyter som jag vill. trots att man ber och ber över att något ska bli bra och ordna sig skiter det sig ändå. ser det ut så under en längre tid kan man med fördel fråga sig vad man har för avsikter med sin önskan och bön. är avsikten kärleksfylld och något som gud kan möta? eller innebär bönesvaret att gud och guds kärlek skulle hamna om än bara lite i skymundan i livet? tyvärr är det så enkelt att om det du ber för inte är bra för någon runt dig eller dig själv, kommer inte gud få det att utvecklas genom att svara på bön heller. varför skulle han? han är en kärleksfull gud. så be inte i hundra år över att bajs ska bli choklad. du kan anstränga dig att hitta råvaror istälet, typ kakao, som gud kan utveckla.

syster signe

Kommentarer:



Postat av: gunsan

Vilken fantastisk liknelse!!!, syster Signe! Men.. hur vet man om det inte är bajs, det man ber om???

2012-03-25 @ 19:56:04
Postat av: Syster Signe - SVAR TILL: gunsan

man får använda sitt förnuft och bibeln till hjälp för att sålla ut. gud vill alltid kärlek och närhet. om det är något man tror att gud skulle vilja utveckla och välsigna, är det bara att fortsätta be. då är det nog en kakaobön(a) (obs ordvits) och ingen bajsbön, typ som: gode gud jag vill att min ovän ramlar ner för ett stup och dör.

2012-03-27 @ 13:31:22
URL: http://www,systersigne.blogg.se/



~



Kommentera

syster signes :

gud välsignar inget som är bajs






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~