ös på ba

till dig som inte är kristen:
peppra på alla dina kristna bekanta med frågor om varför de tror på gud, vad de har upplevt av jesus och varför de bestämde sig för ett beslut om att leva med honom, fråga ofta och mycket, helst fyra gånger om dagen.

till dig som är kristen:
om du inte vet omedelbart vad du skulle svara på dessa frågor ber jag dig i all ödmjukhet att ta reda på det. det är viktigt att rannsaka sig själv och vara säker, även när man inte blir ifrågasatt. men att få frågan och inte ha ett svar väcker inte direkt någon iver att lära känna gud. jag har missat många tillfällen att presentera jesus, men nu får det sketan vara nog.




första petrusbrevet 3:15
var alltid beredda att svara var och en som begär att ni förklarar det hopp ni äger. men låt det ske ödmjukt, med respekt och ett rent samvete, så att de som talar illa om er goda livsföring i kristus får skämmas för sitt förtal.

yes nu kör vi
syster signe

Kommentarer:



Postat av: Mirjam

Ååå va bra! Alltså du e så cool, ibland vill ja va som dej! Men då skulle de ju inte finnas nån jag, så du kan ju fortsätta va du och så får ja se upp till dej! Yee

2012-04-24 @ 21:00:18
Postat av: Syster Signe - Svar till: Mirjam

å tjena det var nog den bästa komplimang jag fått någonsin. tack mirjam, fortsätt vara du. kram syster

2012-04-25 @ 11:39:00
URL: http://systersigne.blogg.se/



~



Kommentera

syster signes :

ös på ba






Jag heter
Kom ihåg mig till en annan gång?
Mail

Blogg-URL

Kommentar









  • Tillbaka till förstasidan, tack





  • ~